Ostoehdot

Yleistä

Nämä yleiset ehdot (Ehdot) koskevat It's Design / Linfalk AB 556470-0556 (Yhtiö) ja sinua, joka teet tilauksen meiltä osoitteessa www.itsdesign.fi (Verkkosivusto). Yhtiön yhteystiedot ja muu tieto löytyvät Verkkosivustolta. Ehdot koskevat vain kuluttajia, jotka tekevät tilauksen ja ostavat tuotteen meiltä Verkkosivuston kautta.

Ehtojen lisäksi sovelletaan myös Yhtiön Tietosuojakäytäntöä, jossa kerrotaan, miten käsittelemme henkilötietojasi ostaessasi meiltä.

Sinun, joka ostat yksityishenkilönä, tulee olla yli 18-vuotias eikä ole alaikäisen holhouksessa. Jos olet alle 18-vuotias, tarvitset huoltajasi suostumuksen voidaksesi tehdä tilauksen meiltä.

Voimme milloin tahansa muuttaa näitä Ehtoja, mutta muutokset, jotka hyväksyit ostopäivänä, koskevat aina kyseistä ostosta. Kaikki muutokset ilmenevät Ehtojen viimeisimmästä julkaisuversion kautta Verkkosivustolla. Muutokset astuvat voimaan, kun hyväksyt Ehdot, eli uuden oston yhteydessä.

Tilaus

Jos olet alle 18-vuotias, sinun on saatava huoltajasi lupa. Tällainen lupa voidaan antaa, kun vanhempi lähettää meille suostumuksensa sähköpostitse. Kaikki väärät tilaukset jäljitetään ja ilmoitetaan poliisille, ja jos kärsimme taloudellista vahinkoa, vaadimme korvauksia.

Maksaminen ja Toimitus

Kun olet lisännyt tuotteet ostoskoriin ja siirryt kassalle, voit valita useita maksutapoja. Yksityishenkilönä Ruotsissa maksat Klarna Checkoutin kautta, joka mahdollistaa laskulla maksamisen 14 päivän luotolla, jakaa maksun usealle kuukaudelle ja myös suoramaksun mobiililla Bankid:llä. Ulkomailta tehtävissä tilauksissa tarjoamme ennakkomaksulaskun, jonka lähetämme sähköpostitse, ja toimitamme tuotteet, kun lasku on maksettu, tai vaihtoehtoisesti suoramaksu PayPalin kautta. Yritysasiakkaat voivat valita maksaa yrityslaskulla tai suoramaksulla PayPalin kautta. Kassalla hinnat näkyvät sisältäen 25 % arvonlisäveron Ruotsin asiakkaille. Toimitus tapahtuu 3 arkipäivän kuluessa, ellei tilauksessa ole ilmoitettu pidemmistä toimitusajoista.

Tuotteiden hinnan lisäksi veloitamme vain toimituskulut ja mahdollisen valitun maksutavan. Yli 499 SEK:n tilauksissa toimitus on ilmainen Ruotsissa.

Verkkokaupassa tuotteet voivat olla merkitty toimitusindikaattorilla. Pidätämme oikeuden poistaa tilauksesta ei-toimitettavat tuotteet hinnanalennuksella, ja tiedotamme sinua asiasta. Jos haluat tilata muun vastaavan tuotteen, ilmoitathan siitä tuotteen peruutuksen yhteydessä. Jos haluat peruuttaa tuotteen toimitusviiveen vuoksi, voit tehdä sen siihen asti, kunnes tuote on toimitettu, eli lasku tai lähetyslomake on luotu. Osatoimitukset tapahtuvat vain pyynnöstäsi ja aiheuttavat lisäkustannuksia toimitukselle.

Kun teet tilauksen, kassalla näkyy käytettävä toimitustapa. On vastuullasi varmistaa, että tilauksen yhteydessä antamasi osoite on oikea. Toimitus tapahtuu vain Ruotsiin, ellei toisin ole mainittu.

Vastaanottamatta jäänyt lähetys

On vastuullasi noutaa lähetys noutopisteestä sen aikana, joka on ilmoitettu lähetystunnuksessa. Jos et voi vastaanottaa pakettia toimituksen yhteydessä tai et nouda sitä noutopisteestä, se palautetaan meille, ja voimme veloittaa sinulta kohtuullisen summan toimitus- ja hallintokuluista. Jos tätä maksua ei makseta, siirretään velka perintään.

Jos lähetys ylittää 20 kg, se toimitetaan kotiin, ei noutopisteeseen, koska se ylittää Schenkerin noutopisteen enimmäispainon. Kotiinkuljetuksessa varaat ajan yhdessä Schenkerin kanssa paketin vastaanottamiseksi kotiin tai Schenkerin terminaaliin. Jos lähetys kuitenkin jää terminaaliin yli 3 päiväksi ilmoituksen jälkeen, veloitetaan varastointimaksu päivältä kuljetusyrityksen taksan mukaan.

Tilausmuutokset

Voit tehdä muutoksia tilaukseesi varastotuotteiden osalta siihen asti, kunnes tilaus on käsitelty. Jos muutos hyväksytään, mahdolliset hinnanerot säädetään sen hinnan mukaan, joka on voimassa muutosten tekohetkellä. Yksityishenkilöillä on peruutusoikeus, katso "Peruutusoikeus".

Tilausperuutus

Tilausperuutus ei ole voimassa ennen kuin olet saanut meiltä vahvistuksen. Voit peruuttaa tilauksesi ilman kustannuksia siihen asti, kunnes tilaus on käsitelty. Tämän jälkeen yritysasiakkaana olet velvollinen vastaanottamaan toimituksen. Yksityishenkilöillä on peruutusoikeus, katso "Peruutusoikeus". Erityisvalmistettujen tuotteiden peruuttaminen yrityksiltä edellyttää, että yritys maksaa jo syntyneet kustannukset peruutukseen saakka sekä menetetyn voiton.

Peruutusoikeus

Yksityishenkilönä sinulla on etämyyntilain mukaan oikeus peruuttaa ostosi 30 päivän sisällä. Sinulla ei kuitenkaan ole peruutusoikeutta, jos olet tilannut tuotteen, joka on valmistettu ohjeidesi mukaan tai muuten saanut selkeän henkilökohtaisen leiman. Huomioi, että lain mukaan sinun tulee maksaa palautuskulut, ja lain mukaan saatat joutua maksamaan tuotteen arvon alenemisen, mikäli olet käsitellyt tuotetta laajemmin kuin on ollut tarpeen sen ominaisuuksien tai toimivuuden selvittämiseksi.

Peruutusaika alkaa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Jos olet tilannut useita tuotteita tai tilauksesi koostuu useista osista, peruutusaika alkaa, kun olet vastaanottanut viimeisen tuotteen tai osan tuotteesta. Jos peruutat ostoksen, tuotteen tulee palauttaa käyttämättömänä, vahingoittumattomana ja avaamattomassa pakkauksessa/tiivisteessä/teknisessä sulussa.

Jos haluat käyttää peruutusoikeutta, noudata ohjeita "Asiakaspalvelu"-välilehdeltä. Saat vahvistuksen viestistäsi ilman viivästystä, ja sen jälkeen tarkistamme, täytätkö peruutusoikeuden edellytykset. Saat meiltä sähköpostitse vastauksen, jossa kerromme, miten palautat tuotteen.

Palautetun tuotteen ostohinta palautetaan sinulle 30 päivän kuluessa siitä päivästä, kun vastaanotimme peruutusilmoituksen.

Palvelut: Jos olet tilannut palvelun, peruutusaika alkaa siitä päivästä, jolloin vahvistimme tilauksesi. Jos olet suostunut palvelun aloitukseen ja se on suoritettu, et voi peruuttaa tilausta, jos olet aiemmin suostunut peruutusoikeuden poisjättämiseen. Et myöskään voi peruuttaa tilausta, jos palvelu on aloitettu peruutusajan sisällä suostumuksellasi, ja palvelu ei ole palautettavissa sen luonteen vuoksi, jos sulku on rikottu tai olet rekisteröinyt lisenssin.

Reklamaatiot ja palautukset tietyissä tapauksissa

Jos olet yksityishenkilö ja olet saanut vahingoittuneen tuotteen tai olemme lähettäneet väärän tuotteen, sinun tulee tehdä reklamaatio mahdollisimman nopeasti ja viimeistään 2 kuukauden kuluessa virheen huomaamisesta tai siitä, että virheen olisi pitänyt huomata. Reklamaatioaika on enintään 3 vuotta tuotteen luonteen ja mahdollisen takuun mukaan. Jos epäilet, että kyseessä on kuljetusvaurio, pyydämme tekemään reklamaation 7 työpäivän kuluessa, sillä Schenker hyväksyy kuljetusvaurioiden reklamaatiot vain 7 työpäivän sisällä.

Jos olet yritysasiakas ja olet saanut vahingoittuneen tuotteen tai olemme lähettäneet väärän tuotteen, sinun tulee tehdä reklamaatio heti tuotteen vastaanottamisen jälkeen.

Sekä yksityishenkilöiden että yritysten on palautettava vahingoittunut tai väärin toimitettu tuote samassa pakkauksessa ja samalla kuljetusyrityksellä kuin se vastaanotettiin, yhdessä virhekuvauksen kanssa.

Reklamaatio tulee tehdä verkkosivustollamme "Asiakaspalvelu"-välilehden ohjeiden mukaan.

Jos emme pysty lähettämään sinulle uutta tuotetta kohtuullisessa ajassa, palautamme palautuskulut sekä maksamasi summan vahingoittuneesta tai väärin toimitetusta tuotteesta.

Yhteensopivuusongelmat esiintyvät usein eri tuotteiden välillä, joten suosittelemme tarkistamaan mahdollisimman paljon ennen tilaamista, jotta vältät tarpeettomat kustannukset.

Painovirheet, Varaumat ym.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin sekä virheisiin tuotteiden ja palveluiden tiedoissa ja eritelmissä, jotka löytyvät valikoimastamme. Emme myöskään takaa, että tuotteet toimitetaan ilmoitetussa ajassa, sillä ennakoimattomat viivästykset voivat tapahtua, emmekä maksa korvauksia mahdollisista viivästysten aiheuttamista haitoista.

Force Majeure

Molemmat osapuolet vapautetaan sopimuksen täyttämisestä, jos täyttämistä estää tai vaikeuttaa tilanne, jota osapuoli ei kohtuudella ole voinut hallita tai ennakoida. Seuraavat ja samankaltaiset olosuhteet katsotaan sopimuksesta vapauttaviksi, jos ne estävät tai vaikeuttavat sopimuksen täyttämistä: tulipalo, sota, liikekannallepano, takavarikot, valuuttarajoitukset, yleinen tavarapula, kuljetusvälineiden puute, lakko, sähkökatkokset, energian rajoitukset ja aliurakoitsijoiden myöhästymiset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista tai muista, joita osapuoli ei voi hallita, ja jotka estävät tai vaikeuttavat osapuolen täyttämistä siinä määrin, että se voidaan suorittaa vain epätavallisen korkealla kustannuksella.

Riita

Yleinen Reklamaatioviranomainen (ARN) tarjoaa maksuttoman menettelyn, jota yksityishenkilöt voivat käyttää riitatilanteessa. Meillä on käytäntönä aina noudattaa ARN:n suosituksia. Yritysten väliset riidat ratkaisee yleinen tuomioistuin.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.